Kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının marka imajına olumlu yönde katkı sağladığı bilinmektedir. Yani, toplumdan alınanı tekrar topluma vermek mottosu ile marka imajını güçlendirmek mümkün. Kurumsal sosyal sorumluluk, marka imajına olumlu katksının dışında işletmelere mali olarak destek olurken bir yandan da rekabette markayı öne geçirerek, ürünlerin tercih edilirliğini yükseltiyor.
Dönüp topluma baktığımızda, ALS, meme kanseri gibi birçok hastalığa farkındalık yaratabilmek için son zamanlarda daha fazla çırpınır olduk. Ice Bucket Challenge videolarını gözünüzün önüne getirin, o zamana kadar belki de birçok insan ALS'nin ne olduğunu dahi bilmiyordu.
Angela & Roi, gelirlerinin %5'ini hastalıklarla mücadele eden, kar amacı gütmeyen sağlık kuruluşlarına bağışlayan bir çanta markası.
Angela & Roi her çantaya bir renk atamış ve bu renklere de çeşitli hastalıklar tanımlamış. Örneğin kKırmızı renk bir çanta alıyorsanız HIV / AIDS, pembe çanta alıyorsanız meme kanseri ile mücadeleye destek vermiş oluyorsunuz. Angela & Roi aynı zamanda çantalarını hayvansal maddeler kullanmadan, iyi şartlarda çalışan işçiler tarafından ekolojik çevre yararı göz önünde bulundurarak üretiyor. Bu da topluma karşı diğer bir sorumluluk unsuru tabii, +1 puan daha.
Marka, fiyatları orta düzey gelire sahip bireylerin de satın alabileceği bir düzeyde tutarak bağış yaparken cep yakmayan bir fiyat stratejisi benimsiyor. Orta gelir düzeyi derken, Türkiye'den bahsetmiyorum tabii. Angela & Roi şimdilik sadece Amerika'da satış yapıyor.
En pahalı çanta 165 dolar.
En uygun fiyatlı çanta ise 65 dolar.
Sözün özü, her ne kadar %5 az bir bağış oranı gibi gelse de benzer bir örneği bizdeki markalardan da görmek mutlu ederdi. Hem satışları artırırken hem de toplum yararına iş yapmak... Fena fikir değil, öyle değil mi?
Markanın tüm ürünlerini incelemek için şu linki kullanabilirsiniz: angelaroi.com
Markanın tüm ürünlerini incelemek için şu linki kullanabilirsiniz: angelaroi.com
Pazarlama aşkına.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder