Malum 14 Şubat yaklaşıyor. Hediye üzerine kurgulanan e-ticaret siteleri şimdiden dijital reklam bütçesini artırmaya başladı bile! Her bir markanın sevgililer gününe özel hediye önerileri, indirim teklifleri var. Çorapçısından çiçekçisine, ayakkabıcısından mobilyacısına kadar alakalı alakasız herkesin sevgililer günü için "hediye önerisi fikirleri" var. E tabi bir de indirim ve kampanyaları.
Sevgililer günü diyorsak indirim kampanyaları tabii ki sadece sevgilisi
olanları bağlıyor değil. Ekstrem durumlar olmadığı sürece sevgilisi olan ya da olmayan hangi kadın
kozmetik ürünler satan bir mağazadaki %50 sevgililer günü indirimi
kaçırır ki? Sanırım bu günü en karlı kapatacak olanlar Gratis, Watsons
olacak.
Hadi diyelim ki markanın sevgililer gününde satın almalarını önerebileceği ürünler satmıyorsa? O zaman Marmara Elektronik gibi değil Koçtaş gibi olmak zorundalar. "Sevgilinize %30 indirimle ABC küreklerini satın alın" da demeyecekler tabi. Önce bir kabul edecekler, bu kapıdan ekmek çıkmayacak. Sonra mesela diyecekler ki "Ürünlerimiz sevgililer gününe pek uygun olmasa da kalplerimiz sadece sizin için atıyor." Koçtaş gibi olacaklar, ne sattığınızın farkına varacaklar ki, pazarlama kampanyaları yürütülebilsin.
Pazarlama bir bilim dalıdır evet, ama sanat ile birleştirebilir ve tüketicilerin dikkati çekilebilir. Sevgililer gününde cirolarında yükselme görülmez tabii ama, markaya karşı sempati yaratılabilir, lovemarks (sevilen marka) olunabilir. Hatta tüketici-marka ilişkisi yaratmak için yatırım yapmaktan kaçınılmaması gereken günlerden biri sevgililer günü.
Pazarlama aşkına.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder