Sosyal Medyada Marka Yönetimi
İnsanlar sosyal medyada markaların sıcakkanlı tavırlarına tav oluyor. Esprili, eğlenceli markalar kendini sevdirirken yeni yeni bireylerle "tanışarak" çevresini genişletiyor. Hem takipçi sayıları artarken hem de biraz daha uzun vadede cebi doluyor. Geleceğe yatırım gibi.Sosyal medyanın bu nimetinden yararlananlardan biri Arby's. 2014'te attığı bir tweet ile sadece twitter kullanıcılarının değil bir çok markanın da takdirini alan Arby's logosunda bulunan ikonu Pharrell Williams'ın şapkasına benzetmişti.
— Arby's (@Arbys) 27 Ocak 2014
Neden Pharrell?
Tweetin atıldığı dönem Grammy Ödülleri'nin sahiplerini bulduğu zamana denk geliyor ki Pharrell Williams Another Star ve Around the World şarkıları ile bu törende ödül kazanmıştı. Yani, gündemin gözdelerinden biri idi. Bilirsiniz böyle zamanlarda real time marketing filan yapılır, zorlama ifadelerle marka ve gündem arasında bağ kurmaya çalışılır hani.
Arby's, bu fırsatı öyle yerinde kullandı ki Pharrell'den önce diğer markaların dikkatini çekti. Kullanıcılardan gelen övgülerin ise sınırı yok...
— Pepsi™ (@pepsi) 27 Ocak 2014
— Hyundai USA (@Hyundai) 27 Ocak 2014
— Pharrell Williams (@Pharrell) 27 Ocak 2014
Bu arada Pharrell Williams söz konusu şapkayı eBay üzerinden satışa sundu ve şapka 44.100 dolara satıldı. Elde edilen gelir elbette bağışlandı.
Thank you to whoever bought my Grammy hat on @eBay for $44,100. Your donation benefits From One Hand To AnOTHER. 🙏
— Pharrell Williams (@Pharrell) 3 Mart 2014
Şapkayı kim aldı dersiniz?
Tabii ki, Arby's!
.@Pharrell You're welcome. We're HAPPY to support a great cause & get our hat back. Good luck at the #Oscars tonight! pic.twitter.com/2oA7qDPX9z
— Arby's (@Arbys) 3 Mart 2014
What a pleasant surprise. Thank you @Arbys, our roast beef is now officially well done. 😝
— Pharrell Williams (@Pharrell) 3 Mart 2014
İlk tweeti ile bağlantılı ikinci hamlesi de Arby's'i zirveye taşıdı, sosyal medyayı en verimli kullanan marka olarak en güzel ödülü de kullanıcılardan aldı. Darısı diğerlerinin başına. ☺
Pazarlama aşkına.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder