Sosyal Medyada Markalar: Arby's

Sosyal Medyada Marka Yönetimi

İnsanlar sosyal medyada markaların sıcakkanlı tavırlarına tav oluyor. Esprili, eğlenceli markalar kendini sevdirirken yeni yeni bireylerle "tanışarak" çevresini genişletiyor. Hem takipçi sayıları artarken hem de biraz daha uzun vadede cebi doluyor. Geleceğe yatırım gibi.

Sosyal medyanın bu nimetinden yararlananlardan biri Arby's. 2014'te attığı bir tweet ile sadece twitter kullanıcılarının değil bir çok markanın da takdirini alan Arby's logosunda bulunan ikonu Pharrell Williams'ın şapkasına benzetmişti.



Neden Pharrell? 

Tweetin atıldığı dönem Grammy Ödülleri'nin sahiplerini bulduğu zamana denk geliyor ki Pharrell Williams Another Star ve Around the World şarkıları ile bu törende ödül kazanmıştı. Yani, gündemin gözdelerinden biri idi. Bilirsiniz böyle zamanlarda real time marketing filan yapılır, zorlama ifadelerle marka ve gündem arasında bağ kurmaya çalışılır hani.


Arby's, bu fırsatı öyle yerinde kullandı ki Pharrell'den önce diğer markaların dikkatini çekti. Kullanıcılardan gelen övgülerin ise sınırı yok...



Bu arada Pharrell Williams söz konusu şapkayı eBay üzerinden satışa sundu ve şapka 44.100 dolara satıldı. Elde edilen gelir elbette bağışlandı.


Şapkayı kim aldı dersiniz?

Tabii ki, Arby's!


İlk tweeti ile bağlantılı ikinci hamlesi de Arby's'i zirveye taşıdı, sosyal medyayı en verimli kullanan marka olarak en güzel ödülü de kullanıcılardan aldı. Darısı diğerlerinin başına. ☺

Pazarlama aşkına.

insan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BJOLİ'NİN ÖNERİSİ

Kurumsal Sosyal Sorumluluk, daha iyi bir dünya, daha karlı şirketler yaratmanın bir yoludur. "Bu sis bulutu dağıldığında, şirketlerin artık bir şeyleri desteklemesi, salt para kazanmak dışında da amaçlarının olması gerektiği düşüncesi herkesçe kabul edilmiş olacak." | Jeffrey Immelt, General Electric Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su, Sosyal Sorumluluk Şirketler Konferansı, 2008. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi: Angela & Roi

Instagram