Çoğunlukla Amerika ve İngiltere'de yaygın olan Black Friday, şükran gününden sonraki ilk cuma, tüketim çılgınlığını zirveye ulaştıran bir gün. Black Friday günü fiziksel mağazalar normalden daha erken saatlerde açılıyor ve geç kapanıyorlar, yapılan indirimler de cabası. Şükran günü, Black Friday filan bizim kültürümüze uzak şeyler gibi görünse de olmadığını gösteren kanıtlar mevcut.
Google Aramaları
Yükselen aramalar listesini 170% artışla "black friday türkiye" 160% artışla "black friday indirimleri" izliyor. Bu tablonun bağırarak anlattığı bir şey var: Black Friday kavramını öğrendik.
Black Friday indirimi uygulayan markalar
n11.com : Saat 15:00'dan sonra belirli ürünlerde özel indirim.
Modagram : Seçili ürünlerde %15 ekstra sepet indirimi ve kargo bedava.
GAP : 29 Kasım'a kadar 2. ürüne %50 indirim.
Park Bravo : %50'ye varan indirim + %20 indirim.
hepsiburada.com : Bol bol indirim ☺
Beymen : %35 indirim ya da %40 paracık.
Defacto : 2. ürüne %50 indirim.
Decathlon : Onlarda her gün Black Friday'miş, bu yüzden fiyatlar her günkü gibi ☺
Dijitalde yaşıyoruz, fiziksel mağaza uygulamaları dijitalde olmaz mı? Olur. Cyber Moday olarak olur. Şükan gününü izleyen ilk pazartesi günü gerçekleşiyor online ortamdaki bu indirimler. Black Friday ile aynı mantık olsa da aralarında bir fark var: izdiham yokluğu. Dolayısıyla yukarıda gördüğünüz örnekler tanım gereği Black Friday değil tam bir Cyber Monday, ancak satın almaya hazır müşteri bugün git pazartesi gel diyerek kaçırılır mı?
Black Friday, Cyber Monday indirimleri yapıyoruz ve kullanıcı da arıyor, güzel. Ancak yapılan indirim oranları bu günlerin hakkını verecek düzeyde değil bence. Markaların satışlarında oluşacak sonuçları bekleyip görelim.
Pazarlama aşkına.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder