Anti-Sigara Gerilla Pazarlama Örnekleri

Herkes sigarayı bırakmayı en az bir kere düşünüyor, ama kimse bırakmıyor. Sigaranın sağlığa zararlı olduğunu bilmeyen yoksa da ya bu zararlar unutuluyor ya da görmezden geliniyor. Bu durumda da birilerine "hatırlatma" ihtiyacı doğuyor. Kimse "Amaan, kendi hayatı" diyemiyor, çünkü etraftakiler de zehirleniyor. 

"Sigarayı bırak, çünkü sağlığına zararlı.", "Sigarayı bırak, çünkü rahatsız oluyorum.", "Sigara öldürür." demek ne yazık ki hiç de etkili olmuyor, ancak etkili olarak ifade etmenin de bir yolu var: Gerilla Pazarlama.

Gerilla pazarlama uygulamalarında en başarılı örnekler şüphesiz anti-sigara içeriklerinde üretiliyor. Hedef kitle doğru yerde yakalandığında (aşağıda örnekleri mevcut) sigaranın bitmeden söndürülmesini bile sağlamak mümkün olabilir. 

Sigara karşıtı gerilla pazarlama uygulamaları ve hatırlatılan mesajlar:


Sigara içtiğinizde böyle görünüyorsunuz. 


Sigara ciğerlerinizi ele geçiriyor ve yavaş yavaş sizi öldürüyor.


Sigara ile savaşın, yani gerçekten "savaşın"...


Sigara öldürüyor.


Sigara, körlüğe yol açıyor.


Sigara, akciğerlerinize zarar veriyor.




Beyler, başarabilirsiniz...


Gerilla tarzı olmasa da sigara karşıtı reklam görselleri ile benzer işlevli başarılı diğer çalışmaları şuradan inceleyebilirsiniz: sigara karşıtı banner reklamlar

insan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BJOLİ'NİN ÖNERİSİ

Kurumsal Sosyal Sorumluluk, daha iyi bir dünya, daha karlı şirketler yaratmanın bir yoludur. "Bu sis bulutu dağıldığında, şirketlerin artık bir şeyleri desteklemesi, salt para kazanmak dışında da amaçlarının olması gerektiği düşüncesi herkesçe kabul edilmiş olacak." | Jeffrey Immelt, General Electric Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su, Sosyal Sorumluluk Şirketler Konferansı, 2008. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi: Angela & Roi

Instagram