Viral reklam, bir marka içeriğinin internet aracılığıyla hızla geniş kitlelere yayılması olarak ifade edilebilir. Marka kaynaklı olabileceği gibi, tüketici tarafından da oluşturulabilir. Viral reklam diğer reklamların aksine "Reklama maruz kalıyorum" düşüncelerini içermez, bu da ilgiyi yükseltir. Tüketici kaynaklı viral reklamlar yahut marka kaynaklı ancak markanın reklam içeriğinde geri planda durduğu doğal viraller kullanıcılar tarafından daha fazla sevilerek daha fazla yayılmayı sağlamaktadır. Çünkü viral içerikler, reklamı paylaşmaya "hevesli" bir topluluk oluşturma gücüne sahiptir.
Viral pazarlama, pazarlama mesajını başkalarına göndermek için teşvik etme stratejisidir. Temel olarak viral pazarlama ağızdan ağza pazarlamanın dijital boyutudur.
İşte Batesmotelpro'nun başarı kaynağı bu: Marka, asla içeriğin önüne geçmiyor, dokunduğu yer altın oluyor. Yabancı şarkıları Türkçe kelimelere benzeterek şarkıları yeniden seslendirmeleri ile ismini duyuran bu ekibin namı bir kere şahlandı, durmuyor. Ekipte öne çıkan üç isim Ömür Cedimağar, Volkan Öge ve Tansu Tunçel olsa bile, bir o kadar da perde arkasında var, seviyoruz.
Ekibin ilk viral, gittidiyor.com için Sertap Erener'in Sevdam Ağlıyor şarkı sözlerini değiştirmeleri ile başlamıştı. Bu yeni şarkı öyle bir dillere dolandı ki, ben orijinal halini bile unutup onlar gibi söylemeye başlamıştım. Markanın ismi sadece video sonunda geçiyor o da yazı halinde. Viraaaaaaaaal diye bağıran bir detay yok. Zaten ekibi "Viral Kralları" olarak nitelendirme sebebim de bu başarılı ilk çalışmaları, ki bu sıfat konusunda bana hak vereceğinizi düşünüyorum. Onlardan artık bir "marka" olarak bahsetmek yanlış olmayacak. Batesmotelpro markası da zaten şuan kendini viral pazarlama ekibi olarak konumlandırıyor.
İlk virali hatırlayalım.
Yıl 2008
Marka: gittigidiyor.com
İlk virali hatırlayalım.
Yıl 2008
Marka: gittigidiyor.com
2009: tuttur.com
İddia oyunlarını 2004 yılında iddaa.com ile tanıdık. Marka seçtiği ismin gücünden dolayı iddia denilince akla ilk gelen de onlar oldu. Sonra 2009 yılında Tuttur doğdu ve viral Batesmotelpro iş birliği ile pazarda yerini rahat rahat aldı.
2011: Yaşam Mücadelesi
Marka: Algida.
Ürün: Gerçek Meyve Parçacıklı Algida Fruttare.
Aslında baktığınızda çok amatör bir ürün yerleştirme gibi görünüyor. Ancak bu videonun başarısı da burada. Çünkü yine kinaye konuşuyor. Yaşam Mücadelesi'nin devam bölümleri de çekilmişti: Dokunulmazlık Oyunu, Konsey.
Benzer yarışmadaki reklamları hatırlarsınız... ☺
Konsey bölümünde Volkan'ın arkasındaki "meşalelerin"önündeki Algida logosuna da dikkat. ☺
2011: Sinirli Baba
Marka: Renault
Renault'un orijinal TV reklamına Batesmotelpro eli değerse;
2011: Sinirli Baba 2
Marka: Renault
Markanın yıllardır süren mesajı: "Koçtaş'a gidiyorum, evimi çok seviyorum." Yine benzer bir söylem: "Yılbaşı evde güzel, Koçtaş mutlu yıllar diler!" Markayı yalnız videonun sonunda, hatta diyalog içerisinde yer almadan görüyoruz. Çünkü o kadar eminiz ki, Batesmotelpro videoları sonuna kadar izlenir...
İddia oyunlarını 2004 yılında iddaa.com ile tanıdık. Marka seçtiği ismin gücünden dolayı iddia denilince akla ilk gelen de onlar oldu. Sonra 2009 yılında Tuttur doğdu ve viral Batesmotelpro iş birliği ile pazarda yerini rahat rahat aldı.
2011: Yaşam Mücadelesi
Marka: Algida.
Ürün: Gerçek Meyve Parçacıklı Algida Fruttare.
Aslında baktığınızda çok amatör bir ürün yerleştirme gibi görünüyor. Ancak bu videonun başarısı da burada. Çünkü yine kinaye konuşuyor. Yaşam Mücadelesi'nin devam bölümleri de çekilmişti: Dokunulmazlık Oyunu, Konsey.
Benzer yarışmadaki reklamları hatırlarsınız... ☺
Konsey bölümünde Volkan'ın arkasındaki "meşalelerin"önündeki Algida logosuna da dikkat. ☺
2011: Sinirli Baba
Marka: Renault
Renault'un orijinal TV reklamına Batesmotelpro eli değerse;
2011: Sinirli Baba 2
Marka: Renault
2012: Yılbaşı gecesi ne yapsak?
Marka: Koçtaş
Marka: Koçtaş
Markanın yıllardır süren mesajı: "Koçtaş'a gidiyorum, evimi çok seviyorum." Yine benzer bir söylem: "Yılbaşı evde güzel, Koçtaş mutlu yıllar diler!" Markayı yalnız videonun sonunda, hatta diyalog içerisinde yer almadan görüyoruz. Çünkü o kadar eminiz ki, Batesmotelpro videoları sonuna kadar izlenir...
2013: Lambaya Fünf De
Marka: cevap.tv
Marka farkındalığı yaratmak amacı ile yapılan bir viral. Sor, ne sorarsan cevabı burada; cevap.tv
2014: Don Duran - Titre Bakalım
Marka: Lassa
"Lassa" yok ama "sağlam basıcan" var. Soğuk, kış, sağlam basıcan. Lassa nerede? Bkz: 2:54
2014: Musibet - Akıllı Olsun
2014: Don Duran - Titre Bakalım
Marka: Lassa
"Lassa" yok ama "sağlam basıcan" var. Soğuk, kış, sağlam basıcan. Lassa nerede? Bkz: 2:54
2014: Atalet Avcıları
Marka: Nescafe
Nescafe'nin "Bir Nescafe iç, kendine gel." içgörüsünü özgün bulmuyorum. Çünkü acıkınca başka bir şeye dönüşmek Snickers'ın bence... Bu sefer zombiye dönüşürsen Nescafe iç kendine gel demek yerine, zombi olursan çözüm Atalet Avcıları demişler, olsun. Atalet Avcıları görünüşte tamamen Batesmotelpro'nun internet dizilerinden biri.
Sorun sizde değil beyler, sorun tamamen...
2014: Musibet - Biletini Kestik
Marka: Pronet
Bu viral reklam çalışmasının başarısını size bir görsel ile aktarayım;
2014: Musibet - Akıllı Olsun
Marka: Pronet
Aklınız evde kalmasın, eviniz akıllansın. Pronet akıllı ev güvenlik çözümleri ürün tanıtım virali.
Bu seferki viral, diğerlerinden biraz farklı. Markayı daha videonun başından itibaren görüyorsunuz ama "reklam" deyip geçemiyorsunuz ☺ Bu viralden de ötesi... Konu, sesler, oyuncular, içgörü, prodüksiyon... Başından beri reklam değil, adeta film izliyorsunuz da "Yok böyle bir film".
Tam bir Türk filmi. Seslendirme, çalışma ismi ve en önemlisi slogan ile başarılı bir nostaljik viral yapılmış. Unutulmaz tonlar, 3 serilik bir Yeşilçam dizisi tadında.
Nuvo, Yapı Kredi'nin 2014 yılında hizmete sunduğu yeni nesil bankacılık platformu.
Topuklu ayakkabı gerçek olsa... ☺ Nuvo, sahiden el atar mısın bu konuya?
Bizde sevilen her şeyin ikincisi yapılır ve genelde suyu çıkarılır. Jolly Tur için yapılan ikinci çalışma ilkinden daha fazla izlenme sayısına ulaşmış, hatta daha çok beğenilmiş. ☺
Aklınız evde kalmasın, eviniz akıllansın. Pronet akıllı ev güvenlik çözümleri ürün tanıtım virali.
2015: Cinnetten Bir Köşe
Marka: Jolly Tour
Bu seferki viral, diğerlerinden biraz farklı. Markayı daha videonun başından itibaren görüyorsunuz ama "reklam" deyip geçemiyorsunuz ☺ Bu viralden de ötesi... Konu, sesler, oyuncular, içgörü, prodüksiyon... Başından beri reklam değil, adeta film izliyorsunuz da "Yok böyle bir film".
2015: Unutulmaz Tonlar
Marka: Dardanel Ton
Tam bir Türk filmi. Seslendirme, çalışma ismi ve en önemlisi slogan ile başarılı bir nostaljik viral yapılmış. Unutulmaz tonlar, 3 serilik bir Yeşilçam dizisi tadında.
2015: BYEBYE sizin için geliyor!
Marka: Nuvo
Nuvo, Yapı Kredi'nin 2014 yılında hizmete sunduğu yeni nesil bankacılık platformu.
Topuklu ayakkabı gerçek olsa... ☺ Nuvo, sahiden el atar mısın bu konuya?
Cinnetten Bir Köşe'nin 2.si
Yıl: 2015
Marka: Jolly Tur
Önceki cinnetlik deneyimden nasibini alan çift, bu sefer cennetlik bir tatil yapıyor.
2015: Abartmış olmaz mıyız?
Marka: Panda
Panda 30. yıl kutlaması için hazırlanan viral. "Abartılı vaatlerden uzak sadece dondurma." mesajı yeniden kullanılmış.
Panda'nın şehvet dolu reklamlara atfen yapılan viralini hatırlarsınız... O da Batesmotelpro imzalı.
2015: İşte Buna Waouw Denir
Marka: ASUS
Tam bir Apple lansmanı. Her detay öyle zekice kullanılmış ki, gerçekten waouw diyoruz. Ekibin resmen ustalık eseri, tabii ki Asus'un da...
Marka: ASUS
Tam bir Apple lansmanı. Her detay öyle zekice kullanılmış ki, gerçekten waouw diyoruz. Ekibin resmen ustalık eseri, tabii ki Asus'un da...
Ekip yaklaşık bir hafta kadar önce viral reklam içeriği üretmenin ötesine giderek, TV reklamlarına başlamışlar.
Reklamda istikrar önemli, kazandığınız imajı bir kez kaybederseniz sakız olabilirsiniz. Jolly Tours, işini sağlama alıp Batesmotelpro ile yürümeye devam ediyor. İyi de yapıyor. Üstelik doğru celebrity seçimi ile...
Reklamda istikrar önemli, kazandığınız imajı bir kez kaybederseniz sakız olabilirsiniz. Jolly Tours, işini sağlama alıp Batesmotelpro ile yürümeye devam ediyor. İyi de yapıyor. Üstelik doğru celebrity seçimi ile...
Viral reklamlar kendinden konuşturup yayılmaya devam ettikçe, bu başarının uzun vadede saçma ve gereksiz reklam yayınlayan markalara özendirici örnek olmasını ve reklam sektörünün şenlenmesini umut ediyorum.
Pazarlama aşkına.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder