Elbise Ne Renk? #TheDress

Gerçek zamanlı pazarlama (Real Time Marketing), güncel olayları kitleler ile etkileşim almak amacı ile marka lehine kullanmak anlamına gelmektedir. Burada iki türlü kitle söz konusu olmaktadır. Biri markanın hedef kitlesi, diğeri gündemdeki olayı konuşan kitle. Eğer bu iki kitle birbiri ile kesişiyorsa, orada gerçek zamanlı pazarlama faaliyetleri yürütülebilir. Maalesef ki bizde bu işler tam olarak böyle yürümüyor.

2015 Mart ayında dünya genelinde elbisenin ne renk olduğu tartışma konusu olmuştu. #TheDress hashtagi altında kitleler bu elbiseyi konuştu.


Elbisenin rengini bir kenara koyup ne kadar güzel/çirkin olduğu bile tartışıldı. ☺
Viral olan elbisenin asıl sahibi de kısa zamanda kendini gösterdi:

Ve......
Türkiye'den markalar Real Time Marketing yaptı... (Aşağıdaki örnekler, rastgele seçilmiştir.)


maybellinenyturkiye (@maybellinenyturkiye) tarafından paylaşılan bir fotoğraf ()


Evde "ne okusam?" diye düşünürken bulduğum kitap manidar. #TheDress #ElbiseNeRenk

Real Time Marketing için mutlaka olması gerekenler

 Gündemdeki konuşulan bir olay
 Gündemi konuşan bir hedef kitle
 Gündem ile marka arasında uyum yakalanacak noktalar

Bu üç unsurdan birinin eksikliği, yapılan çalışmayı kuru gürültüye dönüştürebilir. Yani, her marka sırf gündemi takip ediyorum demek için real time marketing yapmamalıdır. Bizdeki örneklerde, olayın marka ile uyumu ucundan da olsa yakalayan markalar var, peki ya hedef kitle gerçekten olayı konuşuyor muydu?

Sorunun cevabı için trendlere bakalım...

Elbise ile en çok ilgilenen ülkeler içerisinde 52. sıradayız. Listenin tam hali ise şu şekilde;

1. Jamaika
2. Karayipler
3. İrlanda
4. İngiltere
5. Avustralya
6. Amerika
7. Yeni Zelanda
8. Kanada
9. Güney Afrika
10. Filipinler
11. Lübnan
12. Pakistan
13. Birleşik Arap Emirlikleri
14. Singapur
15. Sri Lanka
16. Nijerya
17. Kenya
18. Norveç
19. İsveç
20. Danimarka
21. Hindistan
22. Hollanda
23. Malezya
24. Bangladeş
25. Romanya
26. Hırvatistan
27. Hong Kong
28. Portekiz
29. Bulgaristan
30. Bolivya
31. Yunanistan
32. Belçika
33. Finlandiya
34. İsrail
35. Mısır
36. İsviçre
37. Suudi Arabistan
38. Avusturya
39. İtalya
40. Meksika
41. Endonezya
42. Almanya
43. İspanya
44. Şili
45. Fransa
46. Polonya
47. Tayland
48. Arjantin
49. Brezilya
50. Kolombiya
51. Vietnam
52. Türkiye
53. Rusya
54. Japonya

The Dress sorgusunun yapıldığı Top 5 şehir:

1. Londra
2. New York
3. Los Angeles
4. Toronto
5. Sidney

Pazarlama aşkına.

insan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BJOLİ'NİN ÖNERİSİ

Kurumsal Sosyal Sorumluluk, daha iyi bir dünya, daha karlı şirketler yaratmanın bir yoludur. "Bu sis bulutu dağıldığında, şirketlerin artık bir şeyleri desteklemesi, salt para kazanmak dışında da amaçlarının olması gerektiği düşüncesi herkesçe kabul edilmiş olacak." | Jeffrey Immelt, General Electric Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su, Sosyal Sorumluluk Şirketler Konferansı, 2008. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi: Angela & Roi

Instagram