Gerçek zamanlı pazarlama (Real Time Marketing), güncel olayları kitleler ile etkileşim almak amacı ile marka lehine kullanmak anlamına gelmektedir. Burada iki türlü kitle söz konusu olmaktadır. Biri markanın hedef kitlesi, diğeri gündemdeki olayı konuşan kitle. Eğer bu iki kitle birbiri ile kesişiyorsa, orada gerçek zamanlı pazarlama faaliyetleri yürütülebilir. Maalesef ki bizde bu işler tam olarak böyle yürümüyor.
2015 Mart ayında dünya genelinde elbisenin ne renk olduğu tartışma konusu olmuştu. #TheDress hashtagi altında kitleler bu elbiseyi konuştu.
2015 Mart ayında dünya genelinde elbisenin ne renk olduğu tartışma konusu olmuştu. #TheDress hashtagi altında kitleler bu elbiseyi konuştu.
Elbisenin rengini bir kenara koyup ne kadar güzel/çirkin olduğu bile tartışıldı. ☺
Arkadaşlar o elbise mavi siyah ve çok çirkin bi elbise. Marka reklam mı yaptırıyor nedir anlamadım. Altın rengi görenler trollüyor gayet.
— Bianca (@biyankadapri) February 27, 2015
Viral olan elbisenin asıl sahibi de kısa zamanda kendini gösterdi:
We can confirm #TheDress is blue and black! We should know! http://t.co/qAeIIHzJxk pic.twitter.com/kkxjUbmgI3
— Roman Originals (@romanoriginals) February 27, 2015
Ve......
Türkiye'den markalar Real Time Marketing yaptı... (Aşağıdaki örnekler, rastgele seçilmiştir.)
Bakmak yeterli gelmiyorsa, mavi-siyah elbise ayağınıza gelsin: http://t.co/8dOMHDZNYz #ElbiseNeRenk #TheDress pic.twitter.com/3oL9EKHOOm
— Hepsiburada (@hepsiburada) February 27, 2015
Elbise ne renk görünürse görünsün, OMO Color ile rengini her zaman korur. #TheDress
— Kirlenmek Güzeldir (@OMOTurkiye) February 27, 2015
Evde "ne okusam?" diye düşünürken bulduğum kitap manidar. #TheDress #ElbiseNeRenkPosted by Calve Türkiye on 27 Şubat 2015 Cuma
Real Time Marketing için mutlaka olması gerekenler
• Gündemdeki konuşulan bir olay
• Gündemi konuşan bir hedef kitle
• Gündem ile marka arasında uyum yakalanacak noktalar
Bu üç unsurdan birinin eksikliği, yapılan çalışmayı kuru gürültüye dönüştürebilir. Yani, her marka sırf gündemi takip ediyorum demek için real time marketing yapmamalıdır. Bizdeki örneklerde, olayın marka ile uyumu ucundan da olsa yakalayan markalar var, peki ya hedef kitle gerçekten olayı konuşuyor muydu?
Sorunun cevabı için trendlere bakalım...
Elbise ile en çok ilgilenen ülkeler içerisinde 52. sıradayız. Listenin tam hali ise şu şekilde;
1. Jamaika
2. Karayipler
3. İrlanda
4. İngiltere
5. Avustralya
6. Amerika
7. Yeni Zelanda
8. Kanada
9. Güney Afrika
10. Filipinler
11. Lübnan
12. Pakistan
13. Birleşik Arap Emirlikleri
14. Singapur
15. Sri Lanka
16. Nijerya
17. Kenya
18. Norveç
19. İsveç
20. Danimarka
21. Hindistan
22. Hollanda
23. Malezya
24. Bangladeş
25. Romanya
26. Hırvatistan
27. Hong Kong
28. Portekiz
29. Bulgaristan
30. Bolivya
31. Yunanistan
32. Belçika
33. Finlandiya
34. İsrail
35. Mısır
36. İsviçre
37. Suudi Arabistan
38. Avusturya
39. İtalya
40. Meksika
41. Endonezya
42. Almanya
43. İspanya
44. Şili
45. Fransa
46. Polonya
47. Tayland
48. Arjantin
49. Brezilya
50. Kolombiya
51. Vietnam
52. Türkiye
53. Rusya
54. Japonya
2. Karayipler
3. İrlanda
4. İngiltere
5. Avustralya
6. Amerika
9. Güney Afrika
10. Filipinler
11. Lübnan
12. Pakistan
13. Birleşik Arap Emirlikleri
14. Singapur
15. Sri Lanka
17. Kenya
18. Norveç
19. İsveç
20. Danimarka
21. Hindistan
22. Hollanda
23. Malezya
24. Bangladeş
25. Romanya
26. Hırvatistan
27. Hong Kong
28. Portekiz
29. Bulgaristan
30. Bolivya
31. Yunanistan
32. Belçika
33. Finlandiya
34. İsrail
35. Mısır
36. İsviçre
37. Suudi Arabistan
39. İtalya
40. Meksika
41. Endonezya
42. Almanya
43. İspanya
44. Şili
45. Fransa
46. Polonya
47. Tayland
48. Arjantin
49. Brezilya
50. Kolombiya
51. Vietnam
52. Türkiye
53. Rusya
54. Japonya
The Dress sorgusunun yapıldığı Top 5 şehir:
1. Londra
2. New York
3. Los Angeles
4. Toronto
5. Sidney
Pazarlama aşkına.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder