Önceki yazımda (Markaların Emoji Sevgisi) markaların emoji kampanyalarından bahsetmiştim. Bu sefer, emojileri sevmeyen bir markalardan bahsedeceğim. Bu sevmeme, emoji kullanımına karşı olmasından değil tabii, eksikliğinden. Çok zamandır kadınların yeteneklerinin görünmemesinden yola çıkarak "kız gibi yapmak" saçmalığını yıkmaya çalışan Always, kadın ve erkek emojileri inceleyerek yine büyük bir eksikliğe parmak basıyor.
Kadınlar, mesajlarında erkeklerden daha fazla emoji kullanıyor. Ve bu kullanıcıların %76'sı kadın aktivitelerinin var olan bu emojiler ile sınırlı olmadığını dile getiriyor. Buna rağmen kadının manikür, saç bakımı, dans ve baş ağrısı gibi sembollerde var olduğunu erkek figürününse bisiklet sürmek, kayak yapmak, ağırlık kaldırmak, kayıkla gezintiye çıkmak, at binmek gibi faaliyetlerle zenginleştirilmiş olmasını eleştiren Always kadınları görmek istedikleri emojiyi fotoğraflamaya çağırıyor.
Kadınlar sadece bakım yapan, süslenen varlıklar değiller. Kadın güreşçi, kadın futbolcu, bisiklet süren ve ağırlık kaldıran kadın, polis, avukat, dedektif kadın emojileri görmek istiyorlar.
Kadınlar sadece bakım yapan, süslenen varlıklar değiller. Kadın güreşçi, kadın futbolcu, bisiklet süren ve ağırlık kaldıran kadın, polis, avukat, dedektif kadın emojileri görmek istiyorlar.
76% of girls think female emojis shouldn't only be portrayed doing feminine activities. Watch & share! #LikeAGirlhttps://t.co/BhBr4wJizr— Always (@Always) March 3, 2016
Kız gibi yapmak dillere öyle kontrolsüzce yerleştirilmiş ki, cinsiyet fark etmeksizin kadınların birçok şeyde başarısız, abartılı kırılgan ve gülünç yaptığı algısı oluşmuş. Kız gibi koş denildiğinde ellerini anlamsızca sağa sola sallayıp saçlarını savuran bir figür canlanıyor bir kadının kafasında bile. Ne fena! Üstelik bu algı, yaş ilerledikçe geliyor. Kadınların toplumdaki pozisyonunu aşağılamak, onların yeteneklerini kısıtlamak, onları başarısız olarak yaftalamak tamamıyla bir "inandırma" gücünün ürünü. Kadınlar, kız gibi yapmanın kötü bir şey olduğuna inandırılmış farkında olmadan. Farkındalık olmadığı için bu kötü algıyı kırmak da bir o kadar güç oluyor. Always'in başlattığı ve emojiler ile sürdürdüğü bu davasının evrende bu algıya sahip olmayan tek bir kişinin bile kalmadığı güne kadar devam etmesi ve diğer markaların da bu çabaya destek vermesi gerekiyor.
Pazarlama aşkına.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder