2015 Ekim Ayında En Çok İzlenen Reklamlar

Youtube görüntüleme ve videonun izlenme oranlarını dikkate alan bir algoritma ile belirlenen, ekim ayında en çok izlenen 10 reklam filmine göz atalım.
1. tozlu.com | Üniversite Reklamı

tozlu.com reklama müthiş bütçe ayıran bir marka. İlk TV reklamlarını hatırlayacak olursanız "Öyle isim mi olur?" diye kendilerini garipsemişlerdi. Bende kendilerini garipseyeceklerini düşünmelerini hayli garipsemiştim. Reklam mesajı "Yok böyle fiyat, yok böyle kreasyon" idi. Mesaj yine aynı ancak bu sefer üniversite öğrencileri çok yerinde bir çıkış noktası olmuş. 


2. Ziraat Bankası | Likapa Reklam Filmi

"Likapa" yaban mersini anlamına geliyor. Bizim oranın ile "ansera". Yeni gelir kaynağı olarak popüler olan bu meyve Ziraat Bankası kredi ürünlerinin neredeyse hepsini bir reklam filminde sunmuş. Likapa sevgim, reklama yansıdı. Haketmiş ikinciliği ☺



3. Türk Telekom | Hayırlı Olsun Kampanyası

Son zamanlarda TTNET reklamlarından aşina olduğumuz baba-oğul Güven Kıraç ve Öner Erkan, Türk Telekom'da da ekran başında. Neden kebap? TTNET reklamlarında sunulan işyeri daha kurumsaldı, esnaf statüsündekiler için kapsayıcı görünmüyordu. Bu sayede nispeten küçük işletmelere de hizmet sunulduğu duyuruldu.



4. Ülker | 8 Dedin mi Kek, Kek Dedin mi 8! - Papağan

Hatırlatıcı reklam niteliğinde Ülker 8 Kek reklamı. Bundan önceki reklamların iki seçenek arasında kalmak üzerine kurgulanmıştı. Artık 8 sayısı ile bütünleşmek istediği anlaşılan Ülker son reklamlarında sürekli tekrarlıyor: "8 dedin mi kek, kek dedin mi 8!"


5. Ziraat Katılım | Servet Nedir?

Durgun tempoda film edasında başlayan reklam, servetin manevi yönünü hatırlatıyor. Sıkıcı banka reklamlarına inat Ziraat oldukça iddialı.


6. Garanti Bankası | Çok Üzgünüz Bahadır... #26olmadan

Garanti, ürün bilgisini zaman vurgusu ile gösteriyor, acele edin diyor. 26 yaş kapıya dayanmış olabilir diyor, siz de gelin diyor. Kısıtlı zaman hatırlatılarak hedef kitleyi biran önce harekete geçirmeye çalışmak, pazarlamada sıkça uyguladığımız bir strateji. 



7. Pepsi Max Türkiye | Pepsi Max ile Uçuşa Geç!

Turkish Airlines Miles & Smiles işbirliği duyuran bir reklam. Aşina olmadığımız bir format değil, kısa ve öz mesaj içeriyor.


8. Çabuk Çorba | Dertleri Boşver #HayatıYakala - Hayrettin

Ucuz ve pratik ürün = öğrenci. Markalar bu denklemin ekmeğini yemekten doymuyor. Çabuk Çorbaya özel reklam cingılı ve senaryo eğlenceli bulunmuş. Hedefi yakaladıkları görülüyor.



9. Mercedes-Benz Türkiye | Yeni Mercedes Benz SUV ailesi

Virajlar, engeller, sıradışılık vurgusu ile Mercedes yeni ailesini duyurdu. Risksiz bir reklam.



10. Kinder Surprise Türkiye | Minyon Nasıl Çizilir?

Kinder gündemi kovalıyor. Paralel bir zamanda gösterime giren Minyonlar'ı yumurtalarına sürpriz olarak ekleyen Kinder, emek verip Minyon çizimini öğretmiş. Hedef kitlesi, dijital çocuklar. Son zamanlarda video dünyasında yaşayan çocuklara uygun ve eğlenceli bir içerik üretmiş. 


Pazarlama aşkına.

insan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BJOLİ'NİN ÖNERİSİ

Kurumsal Sosyal Sorumluluk, daha iyi bir dünya, daha karlı şirketler yaratmanın bir yoludur. "Bu sis bulutu dağıldığında, şirketlerin artık bir şeyleri desteklemesi, salt para kazanmak dışında da amaçlarının olması gerektiği düşüncesi herkesçe kabul edilmiş olacak." | Jeffrey Immelt, General Electric Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su, Sosyal Sorumluluk Şirketler Konferansı, 2008. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi: Angela & Roi

Instagram