Bir Gerilla Pazarlama Alanı Olarak: Otobüs Giydirme

Gerilla pazarlama, küçük işletmelerin az bütçe ile büyük markalar ile girdiği rekabette tutunabilmek amacı ile büyük ses getirmesini sağlayacak alışılmışın dışında markayı hedef kitleye ulaştıran pazarlama tekniği olarak tanımlayabiliriz. Her ne kadar gerilla pazarlama kavramının doğuşu gereği düşük bütçe, küçük işletmeler desek bile Mc Donalds, Pepsi, Mini, Nivea, Nestle gibi büyük markaların da sık sık gerilla pazarlama uygulamalarına başvurduğunu görüyoruz.

Şimdiye kadar binlerce gerilla pazarlama örneği ile rastlaştığınıza eminim. Çünkü reklam mecrası olarak kullanılacak alanlarda sınır tanınmıyor. Bu da çoğu zaman gerilla pazarlama olarak karşılıyor. Çok geniş kitlelere ulaşılabilecek ve üstelik sabit bir mekanda da durmayan reklam alanı var: Otobüsler. E bir de otobüs giydirme uygulaması ile gerilla pazarlama birleşince ortaya gerçekten başarılı örnekler çıkmış.

Kopenhag Hayvanat Bahçesi: Şehirdeki en vahşi yer.


National Geographic Chanel: Built for the Kill (National Geographic Channel'da yayınlanan bir seri.)


Perth Zoo: Hayvanat bahçesi sana gelmeden, sen hayvanat bahçesine gel. Insight gibi insight; Hayvanat bahçesini ziyarete gelmezseniz, aslanları üstünüze salacağız?


all Çamaşır Deterjanı: Ne kadar küçük bir şişe bu kadar çamaşırı yıkayabilir? 


Sam Ash Müzik Ekipmanları:  Ses çıkaran her şeyi satıyoruz.


Pepsi: Aşırı gazlı içecek ☺


Türkler de bu işin içinde.
Doydoy: Almanya'nın en büyük kebabı. 


Duracell: #SloganaİhtiyaçDuymayacakKadarEtkiliAnlatım ?


Specsavers Optik: Specsavers'a gitmeliydin. Çok manidar bir "kaza".


careerbuilder.com: Atlama! Önce problem yarat (bkz: eşeğin aklına karpuz kabuğu sokmak), sonra çözüm öner. 


AdBlock Reklam Engelleme Eklentisi: Bu reklam AdBlock tarafından engellendi. Dijitalde uygulama alanı olan bir eklenti, fiziksel ortamda bile şeker gibi reklam yapabiliyor, dahice...


Nicorette Nikotin Sakızı: Sigara içerken tıpkı böyle görünüyorsun, bırakmaya hazır mısın? 


Anti-sigara gerilla pazarlama uygulamaları, sigarayı bırakmaya ne kadar teşvik ediyordur bilmiyorum. Yine de sigara kullanan insanlara dışarıdan nasıl göründüklerini gösterme konusunda başarıya ulaşıyorlar. Şuradan: Anti-sigara gerilla pazarlama örneklerini de inceleyebilirsiniz... ☺

Pazarlama aşkına.

insan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BJOLİ'NİN ÖNERİSİ

Kurumsal Sosyal Sorumluluk, daha iyi bir dünya, daha karlı şirketler yaratmanın bir yoludur. "Bu sis bulutu dağıldığında, şirketlerin artık bir şeyleri desteklemesi, salt para kazanmak dışında da amaçlarının olması gerektiği düşüncesi herkesçe kabul edilmiş olacak." | Jeffrey Immelt, General Electric Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su, Sosyal Sorumluluk Şirketler Konferansı, 2008. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi: Angela & Roi

Instagram