Ürün ambalajı ürün hakkında ipuçları verir ve tüketicilerin karar sürecinde, bu karara etki eden bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Ambalajın ürünü koruma fonksiyonunun yanı sıra satış fonksiyonu da bulunmaktadır ki asıl değineceğim konu da bu. Ambalajın rengi, şekli, boyutu, üzerindeki bilgiler, yazıların karakteri gibi özellikler tüketicinin satın alma kararını etkilemektedir. Ürün ambalajı ürünün tanınmasında da yardımcı rol oynamaktadır.
Eti Süt Burger, ürün içeriği ile Kinder Pingui'ye benzese bile neyse ki ürün ambalajını tamamen farklılaştırmıştı. Siyah zemin üzerine beyaz süt, hem bir inek deseni çağrıştırmakta (doğal inek sütü imajı yaratmakta etkili), hem de ürün ismi ile uyum sağlamaktaydı.
"Koruyucu ve renklendirici içermez." ifadesi ise, ürünün hedef kitlesi olan anneler üzerinde çocuklarına güvenle yedirmelerine için teşvik edici destek unsuru oluşturmaktaydı.
Geçmiş zaman kullanıyorum, çünkü Eti yakın zamanda Muzlu Eti Süt Burger'i piyasaya sürdü.
Yeni ürüne yeni ambalaj. Eskisi ile benzer, direkt çağrışım ile markayı hatırlatıyor. Ancak Sütlü, Muzlu ve Ballı Eti Süt Burger için, yukarıda saydığım Sütlü ve Ballı Süt Burger'in ambalaj cazibesini zedeleyen bir görünüme gidilmiş. Muz içeren ambalajlı diğer ürünlere baktığınızda yine muz kabuğu renginin daha yoğun kullanıldığını görebilirsiniz. Örneğin, Sek muzlu süt.
Zaten ürün tüketici tarafından kolaylıkla "yapay" olarak algılanabilecekken ve biraz olsun "katkısız" görünümü de yakalamışken, bu neon sarı da nereden çıktı?
Bu arada, Süt Burger'i seviyor olmamdan dolayısıyla yeni ambalaja rağmen muzlusunu denedim. Lakin üzdü, çünkü ambalajdaki yapaylık ürünün tadına da yansımış. Tez vakitte, bu sarının tonunu açmalarını umuyorum.
Son not: Eti'nin Süt Burger için yürüttüğü iletişim çalışmalarında her ne kadar ürünün kullanıcı kitlesini çocuklar oluşturuyorsa da bu ürünü tüketen tek yetişkin ben değilmişim. ☺
#Anket: İletişim çalışmaları itibari ile çocuklara yönelik gibi görünse de, Eti Süt Burger deneyen yetişkin var mı?
— zeli (@taskinzeliha) December 14, 2015
Pazarlama aşkına.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder