Toplumsal Değerler ve Ürünler | Temizlik Alışkanlığı

Her toplumun üyeleri için kurulmuş çekirdek değerleri vardır. Örneğin, bir toplum belli bir gruba ait olmanın erdemlerini vurgularken, diğer toplum bireyin kimliğini gruba kıyasla daha fazla önemseyebilir. Değerlerin bir kısmı ise evrenseldir, yani herkes sağlıklı ve akıllı olmayı ister. Bir topluma ürün ya da hizmet sunmadan önce o toplumun değerleri kavranmalıdır. Toplumun değerlerine ters düşen ürün ve hizmetin başarılı olması tabii ki mucize olur.

“Temizlik” değerini düşünelim. Herkes temiz olmayı istiyorsa da bazı ülkeler diğerlerine kıyasla daha fazla titizdir ve işin kolayına kaçan ürün ve hizmetleri kabul etmezler. İtalyan kadınları haftanın ortalama 21 saatini günlük ev temizliğine harcarken Procter & Gamble’ın araştırmalarına göre Amerikalılar için bu süre sadece 4 saattir. İtalyan kadınları mutfak ve banyoyu haftada en az dört kez temizlerken, Amerikalılar ise yalnızca bir kez temizler. İtalyan kadınlar genelde neredeyse çorap ve çarşaflar dahil tüm kıyafetlerini ütülemekte ve diğer ülke kadınlarına kıyasla daha fazla temizlik malzemesi satın alırlar. İtalyan kadınlarının çoğu bulaşıkları temiz yıkadığı konusunda makinelere güvenmez ve kendi elleri ile temizlemeyi daha anlamlı bulur. Bulaşık makinesi kullananlar ise bulaşıkları makineye dizmeden önce derinlemesine durular. Tıpkı Türk kadınları gibi. Buradan çıkarılacak sonuç: İtalyan kadınları temizlik ürünleri için ideal tüketicilerdir. Türk kadınları da...

Unilever, İtalya'da çok amaçlı Cif spreyi piyasaya sürmüştü. Başarısız oldu. Benzer şekilde P&G’nin en çok satan ürünü Swiffer de bu pazarda başarısızlık ile karşılaştı. Çünkü, pazardaki tüketiciler temizliğe bu kadar zaman ayırırken "pratik temizlik" sunan bu ürünün zorlu lekeleri temizleyeceğine ikna edemedi. Şimdi piyasadaki ürünlere bir bakalım. Kaç çeşit Domestos var? Banyo için ayrı, mutfak için ayrı. İçeriği ne kadar farklı sizce? Yoğun, daha yoğun, çok daha yoğun Domestos'ların bir anlamı olmalı, değil mi?

Unilever, İtalyan kadınlarının neden Cif satın almadığını belirlemek için yaptığı araştırmada, bu kadınların zor mutfak yağlarını sadece bir sprey ile temizleyebileceklerine ve yalnız bir ürünün farklı yüzeyleri temizlemekte yeterli olacağına ikna olmadıkları sonucuna vardı ve ardından formülünü yeniledi. Hepsi bir arada ürün yerine farklı ürünler olarak piyasaya sürdü. Sık temizlik alışkanlıkları göz önünde bulundurarak ürün boyutunu da %50 daha büyük hale getirdi ve reklamlarını da kolaylığı değil zorlu lekeleri temizleme özelliğine vurgulayacak şekilde değiştirdi. P&G de Swiffer ürününü balmumu ve bir Swiffer toz bezi ekleyerek yeniden piyasaya sürdü ve ürün en çok satılan kategorisinde yerini aldı. İlk 8 ayda şirket tahminlerini ikiye katladı ve 5 milyon kutu ürün satıldı. 

Pazarlama aşkına.

insan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BJOLİ'NİN ÖNERİSİ

Kurumsal Sosyal Sorumluluk, daha iyi bir dünya, daha karlı şirketler yaratmanın bir yoludur. "Bu sis bulutu dağıldığında, şirketlerin artık bir şeyleri desteklemesi, salt para kazanmak dışında da amaçlarının olması gerektiği düşüncesi herkesçe kabul edilmiş olacak." | Jeffrey Immelt, General Electric Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su, Sosyal Sorumluluk Şirketler Konferansı, 2008. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi: Angela & Roi

Instagram